سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
غایت خرد، اعتراف به نادانی است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

اانواع پستهای فشار قوی از نظر عملکرد1- پستهای از نظر وظیفه ای که در شبکه بر عهده دارند به موارد زیر تقسیم بندی می شوند
الف: پستهای افزاینده ولتاژاین پستها که به منظور افزایش ولتاژ جهت انتقال انرژی از محل تولید به مصرف بکار می روند معمولا در نزدیکی نیروگاهها ساخته میشوند.
ب: پستهای کاهنده ولتاژ:این پستها معمولا در نزدیکی مراکز مصرف به منظور کاهش ولتاژ ساخته می شوند.
ج: پستهای کلیدی:این پستهای معمولا در نقاط حساس شبکه سراسری و به منظور برقراری ارتباط بین استانهای مختلف کشور ساخته میشوند و معمولا رینگ انتقال شبکه سراسری را بوجود می آورند در این پستها تغییر ولتاژصورت نمی گیرد و معمولا بخاطر محدود کردن تغییرات ولتاژ از یک راکتور موازی با شبکهاستفاده می شود در بعضی از مواقع از این راکتورها با نصب تجهیزات اضافی مصرف داخلیآن پست تامین می شود.
د: پستهای ترکیبی تا مختلطاین پستها هم به عنوانافزاینده یا کاهنده ولتاژ و هم کار پستهای کلیدی را انجام می دهند و نقش مهمی درپایداری شبکه دارند.
2 - انواع پستهای از نظر عایق بندیالف: پستهایمعمولیپستهایی هستند که هادیهای فازها در معرض هوا قرار دارند و عایق بین آنهاهوا می باشند و تجهیزات برقرار و هادیها بوسیله مقره هایی که بر روی پایه ها واستراکچرهای فولادی قرار دارند نصب می شوند این پستها در فضای آزاد قرار دارند درنتیجه عملکرد آنها تابع شرایط جوی می باشد.
ب: پستهای گازی یا پستهای کپسولی( G.I.S)در این پستها بجای استفاده از عایق های چینی و شیشه ای p.v.c از گاز هگزافلوئور سولفور به عنوان عایق استفاده می شود این گاز نقاط برقدار را نسبت به یکدیگرو نسبت به زمین ایزوله می کند در این نوع پستها کلیه تجهیزات درون محفظه قرار دارندو طوری طراحی شده اند که گاز به بیرون نشت نکند از محاسن این پستها اشغال فضای کممی باشد و چون در فضای بسته قرار دارند تابع شرایط جوی نمی باشند و از معایب آنهابه دلیل تکنولوژی بالای که دارند تعمیر و نگهداری آنها مشکل است.
اجزاءتشکیل دهنده پستها1- سوئیچگیر(سوئیچ یاردSwitchgear
2-
ترانسفورماتور قدرت
:Power Transformer
3-
ترانسفورماتور زمین:Ground Transformer
4-
ترانسفورماتور مصرف داخلی:Staition Service ( T )
5-
جبران کننده ها:Componsators
6-
تاسیساتجانبی:
سوئیچگیر:به مجموعه ای از تجهیزات که در یک ولتاژ معین رابطهبین دو باس را برقرار می کند گفته می شود وشامل قسمتهای زیر است:
1-
باسبار (شینه Bas bar
2-
کلیدهای قدرت:Circuit Breaker
3-
سکسیونرها: Disconector Switch
4-
ترانس جریان: Current Transformer
5-
ترانس ولتاژ:Voltage Transformer 6-

6 -مقره اتکایی: (P.I)
7-
برقگیر:Lighting Arester
8-
تله موج: Line Trap
9-
واحد منطبق کننده:L.M.U= Line Matching Unit


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/6/2 و ساعت 12:39 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 45215
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه